Jest dużo funkcji, które spełnia reklama. W głównym projekcie jest to w głównej mierze wiadomość na temat jakości oraz atrakcyjności sprzedawanego towaru. Jej funkcja jest nakłonienie jak największej ilości klientów do kupna danego produktu. Reklama ma prawo spełniać również funkcję edukacyjną. W tym celu respektuje się np. młodych kierowców, jacy prowadzą po alkoholu, jest to przestroga wielokrotnie pokazana w dosyć dotkliwy sposób . Wszystko wówczas wpływa na wyobraźnię. Reklama także spełnia funkcję manipulacyjna, to właśnie dzięki której używa się dość perswazyjnych fraz, które nakłaniają kontrahenta na kupno wskazanego artykułu. Konkursowa funkcja reklamy pokazuje określoną ofertę na zasadzie porównania jej z innymi. Wielokrotnie przy tym nie wymienia się danych produktów z innych korporacji, chociaż próby te również zostały złamane. Reklama spełnia funkcję informacyjną. Na przykład zawiadamia o czymś znaczącym, jakimś wydarzeniu, jakie niebawem ma nastąpić. Skupić ma to rzesze konsumentów - zobacz Gildan. Bardzo ciekawie zmontowane są reklamy, jakie poprzedzone są intrygującymi zapowiedziami.
0 komentarze:
Prześlij komentarz